24 maj 2010

Logowanie do pliku za pomocą log4cpp

Już od dawna używam log4cpp. Dopóki rozwijałem soft, to starczało mi logowanie na konsolę.
Teraz przyszedł czas na wdrożenie i trzeba przerobić plik konfiguracyjny log4cpp tak, aby logował do pliku.

Zadanie na 10 minut - tak mi się wydawało...

Ustawiłem wszystko tak jak dla log4j (fragment dotyczący appendera do pliku):
log4j.appender.fileAppender=org.apache.log4j.FileAppender
log4j.appender.File=app.log
log4j.appender.fileAppender.layout=org.apache.log4j.PatternLayout
log4j.appender.fileAppender.layout.ConversionPattern=%d %m %x %n

i niby loguje się do pliku, ale jego nazwa to: 'foobar'.

Ręce opadają... żadnej dokumentacji w log4cpp do konfiguratora properties... w dodatku nie są w pełni kompatybilni z log4j.

Na szczęście log4cpp to projekt opensource. Co najlepiej zastąpi dokumentację?
Oczywiście kod źródłowy! Wystarczy poszukać ciągu 'foobar' i już wiadomo:
prawidłowa opcja dla nazwy pliku to 'fileName':

log4j.appender.fileAppender=org.apache.log4j.FileAppender
log4j.appender.fileName=app.log
log4j.appender.fileAppender.layout=org.apache.log4j.PatternLayout
log4j.appender.fileAppender.layout.ConversionPattern=%d %m %x %n

Uff! Szkoda że nie pomyślałem o kodzie źródłowym log4cpp godzinę wcześniej :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz